stormveig

Tulum

lørdag 26 august 2006

Hej alle sammen.
Så kom vi til Atlanta... vi er godt 2 timer forsinket... Endvidere eksisterer vores fly til Mexico city ikke!!!!! Men det blev ordnet. Vi skal lette 19.42 lokaltid (+ 7 timer).Vi er i Mexico City kl. 2202. Så mon ikke vi er trætte når vi kommer helt frem...

Søndag 27 august 2006 Mexico City, Mexico

Kl. 19.42 igår aftes lokal tid kunne vi endelig gå om bord paa det fly, der skulle transportere os til Mexico City. Endelig fremme omk. kl. 23 stod vi ved transportbåndet og jokede med, at vores bagage ikke ville være med, fordi der havde været noget forvirring om vores fly, fordi flyveplanen var blevet ændret.....og trist, men sandt blev det til virkelighed. Da transportbåndet stoppede og der ikke kom mere bagage ind, var Malene og Allans bagage stadig ikke kommet til syne. Nå, men op til bagage-informationen, som kunne fortaelle os at bagagen var strandet i Atlanta - det skulle gerne dukke op i dag.

Endelig fremme ved vores hotel omkring midnat krøb vi til køjs - men det var sgu ikke helt det samme uden smagen af zendium, men alle personlige ejendele af den slags var desværre i vores forsvundne bagage. Så nu har vi kontaktet vores forsikringsselskab og skal lige om lidt ud at købe nye forsyninger, så vi har lidt til vores bagage dukker op.

Det var alt herfra - ha' det godt så laenge

Mandag 28 august 2006 Mexico City, Mexico

Vi modtog vores bagage kl. 18.40 lokal tid. Alt var der ser det ud til. Hos os skinner solen, ca. 20-25 grader, men har dog dryppet.Vi har set Domkirken med det svingende lod - kirken er ved at falde sammen, en Maya pyramide ruin og oplevet livet på byens plads, Zocalo. Byen virker beskidt og ikke videre interessant.Vi tager til større pyramider nord for byen i morgen.Billeder er ikke oploadet, da det ikke har været muligt at gøre.

Tirsdag 29 august 2006 Mexico City, Mexico

I dag vågnede vi temmelig tidligt - kl. 6.15 - jetlag??? Skulle hilse og sige at det normalt ikke ligner os!!!! Da vi havde ligget og gasset den lidt tog vi os sammen og stod op. Vi skulle jo ud at se de store imponerende pyramider i dag - sol og måne pyramiderne. Vi tog metro og bus for at nå derud og efter ca. halvanden time kunne vi spotte disse imponerende bygningsværker. Det var helt utroligt fantastisk - købte også et par souveniers.

Efter at have ventet en time paa bussen, der skulle transportere os hjem, naaede vi endelig tilbage til vores hotel. Vi planlaegger at forlade hotellet og dermed Mexico City i morgen eftermiddag for at drage mod Puebla - 130 km oest for Mexico City. Hotellet (Hotel San Miguel) er paa plads takket vaere den venlige receptionist. Men inden vi drager afsted i morgen er der dog lige et par sevaerdigheder mere, vi skal naa at se, saa vi forventer foerst at lande i Puebla sent i morgen eftermiddag.

Det var alt herfra - haaber I har det godt. Det har vi - vi har FERIE og solen skinner og varmer os dejligt :-)

Onsdag 30 augusti 2006 Mexico City, Mexico

I gaar var vores sidste dag i Mexico City i denne omgang. Vi stod op og tjekkede ud. Dog lod vi vores bagage blive paa hotellet for vi havde lige et par steder mere vi ville tjekke ud, foerend vi forlod byen. Vi tog metroen til Zona Rosa, som er et omraade med masser af butikken og restaurenter. Vi spadserede ned af omraadets stroeg og der roeg et par smaa fine sandaler i Malenes indkoebspose:-) Vi fik ogsaa lige en gang middagsmad inden vi tog tilbage - maden satte senere gang i Malenes mave:-(

Inden vi tog videre fra Mexico City rundede vi lige zocaloen igen for at goere endnu et forsoeg paa at komme ind i regeringsbygningen for at se Diego Rieveras vaegmalerier, men endnu en gang forgaeves - forstod paa vagten at malerierne var ved at blive restaureret.

Derefter gik vi tilbage til vores hotel, fik vores bagage og tog en taxi til Terminal de Oriente, hvorfra vi tog en bus kl. 17 mod Puebla. Her ankom vi til kl. 19. Vi besluttede os for at koebe billetter til San Christobal med det samme. Vi tager dertil i morgen d. 31. kl. 19.50. En koeretur paa 11 timer!

I dag skal vi ud at se paa vilde dyr og maaske shoppe en smule:-)

Allan har oploadet billeder paa denne side, hvis det skulle have nogen interesse.

Allan og Malene:-)

Lørdag 2 september 2006 Mexico City, Mexico

Vi sluttede vores besoeg i Puebla med at kigge inden for i byens fantastisk flotte katedral - der var en helt speciel stemning. Desuden var vi paa rundtur i forskellige gader for at opsoege noget af den pottekunst, som byen er kendt for. Det lykkedes at opdrive et par souvenirs eller to:-) Desuden besoegte vi et par markeder, men der var dog intet, der fangede vores interesse.

Kl. 17.30 var vi tilbage paa Hotel San Miguel, hvor vi besluttede at slaa roeven i saedet en tre kvarters tid med en god bog, inden turen gik med taxi til Terminal Oriente, hvorfra vi skulle videre med bus til San Christobal kl. 19.50 (pris 1495 pesos for to pers.). Undervejs ud til busterminalen begyndte det saa smaat at regne og vi skal love for at det tog fart, da vi skulle ud af taxien. Hu hej vilde dyr ind paa busterminalen og i ly for regnen - men vi maatte dog sande, at et tag ikke noedvendigvis betyder lae for regnen - med andre ord, det var utaet!!! Vi soegte ly laengere inde i omraadet, hvor restauranterne laa side om side. Vi fandt kortspillet frem - godt til lidt tidsfordriv - men vores opmaerksomhed blev dog hurtigt rettet mod kloakken, hvor vandet stod op fra - ligesaa var der ogsaa temmelig meget vand i selve ventehallen. Desuden blaeste noget af vaeggen til spisesalen ned!!! Mexicanerne tog det dog med nogenlunde ophoejet ro - de virkede til at have proevet det foer!

Kl. 19.50 var der afgang med bussen, hvor vi skulle tilbringe de naeste 11 timer - en rejse, der foerte os op over skyerne og ned igen. Kl. 7 i morges ankom vi saa til San Cristobal, hvor vi tog en taxi til Hotel Casa Margarita, hvor vi i forvejen havde reserveret et vaerelse. Da vi var temmelig traette efter den lange koeretur, startede vi med at tage et bad og saa gik vi ellers til koejs. Stod op igen omk. middagstid, fik toej paa, gik ned og afleverede vasketoejet paa et vaskeri og saa stod den ellers paa lidt morgenmad/middagsmad (157 pesos for 2) og foeling paa byens puls. Umiddelbart er vi vist enige om, at denne by klart fortjener en anbefaling - den er superhyggelig med masser af smaa butikker og restauranter. Desuden afgaar der dagligt ture til en masse sevaerdigheder - der er bestemt ikke noget at klage over. Det skulle da lige vaere at Vor Herre har bestemt sig for at lukke op for sluserne i ny og nae, men vi tager det soede med det sure:-) Vi regner med at vi skal ud paa et par ture i loebet af de kommende dage.

Det var alt for nu - ha' det godt:-)

søndag 3 september 2006 Mexico City, Mexico

Dagen i dag blev spenderet paa hesteryg - to timer op til en lille bjerglandsby og to timer tilbage igen. Det var spas. Allan surmuler, fordi han ikke kunne faa sin krikke til at galopere - derimod havde Malene fuldstaendig styr paa sit oeg med det smukke navn Panchita. Hun gav den fuld skrald ud over sletten - hyleskaegt:-) I bjerglandsbyen var der marked og der rendte de soedeste smaa indianerboern rundt - de tiggede penge og proevede at faa deres hjemmeflettede baelter m.m. solgt. Vi gav dem lidt penge til gengaeld for et foto - vi havde faaet at vide af vores guide, at vi ikke bare maatte fotografere de lokale. Allan koebte desuden et laederbaelte til 60 kr.

Da vi kom tilbage ved en 14-tiden fik vi lidt at spise og slentrede rundt i byen. Derefter stod den paa lidt afslapning paa hotellet - vores maase traengte til et hvil. I aften har vi vaeret ude at spise og kigget paa det store udvalg af smykker i byens butikker - rav er aabenbart det helt store hit. Nu vil vi hjem og putte - skal med bussen til Palenque (mayaruin) og to vandfald kl. 6.30 i morgen tidlig.

Go' nat og sov godt:-)

Tirsdag 5 september 2006 Mexico City, Mexico

I gaar, soendag, stod den paa en laaaaaaang koeretur over bjergene for at komme ud til to vandfald og maya-ruinerne ved Palenque. Turen startede kl. 6.30 om morgenen i en minebus med plads til ca. 15 personer. Efterhaanden som bussen naaede rundt til de forskellige opsamlingssteder, blev den fyldt helt op. Alle ombord begav vi os op af bjergene med de vildeste sving og bump - dertil skal naevnes at chauffoeren ogsaa godt kunne lide at trykke paa speedpedalen! Sammenlagt betoed dette at Allan var en smule koeresyg, da vi naaede det foerste stop, hvor vi skulle spise morgenmad. Han fik det dog bedre og i stedet var det saa min tur - jeg var meget taet paa at sige "Ulrik" i bussen. Heldigvis naaede vi det foerste vandfald, inden det kom saa vidt, og jeg kunne komme ud og faa noget frisk luft!

Turen gik derefter videre til det naeste vandfald, hvor der var mulighed for at bade, for til sidst at ende ved ruinerne i Palenque. Paa det tidspunkt havde jeg faaet det vaesentligt bedre og vi trissede ud for at besigtige disse fantastiske bygningsvaerker. Det varede dog ikke laenge, inden vi blev fanget af et voldsomt regnvejr og maatte soege ly under et halvtag. Derefter gik turen hjem - godt og vel fire timer paa snoede veje med en fartgal chauffoer. Hvis ikke jeg tager meget fejl er vi enige om, at det er slut med den slags dagsrejser!

Dagen i dag er blevet brugt paa at kigge naermere paa San Christobal paa gaaben - fik god middagsmad i barokagtige omgivelser. Senere fandt vi en gade med masser af butikker og afslutningsvis et marked, som ogsaa lige skulle kigges an - koebte en fin lille bluse til en vis ventet baby i Sabro. Nu maa vi se, hvad foraeldrene siger til indkoebet:-) Sluttede af paa en cafe, hvor vi lod os friste af noget laekkert italiensk is - og skrev postkort til Danmark. Senere var vi ude at spise aftensmad og derefter paa en café med noget varmt chokolade og et stykke kage - uhmmmm - dessert skal der til!......Saa er der vist ikke mere at sige om den dag andet end, at det var endnu en dejlig feriedag i det mexicanske.

I morgen kl. 15.45 saetter vi os ind i en bus med kurs mod Yucatan-halvoeen - naermere bestemt byen Tulum.....og saa maa der bades!!!!!:-) Ihhhh haaaa!

Pas paa jer selv og hinanden:-)

Torsdag 7 september 2006 Tulum, Mexico

I morges kl. 8 ankom vi til Tulum og efter at have set paa tre hotelvaerelse, besluttede vi os for at tage det fjerde. Det koster 350 kr., saa det er lidt dyrere, end vi hidtil har vaeret vant til......men saa skulle jeg ogsaa hilse og sige, at vi kan se ned til den hvideste sandstrand med palmer, hvor det azurblaa vand skvulper mod strandkanten. Det er for LAEKKERT.....har vaeret dernede og snorkle i dag og har bestilt en snorkle-tur til i morgen.

Derudover har Allan faaet smaek i 500, mens vi noed en lille drink paa hotellets restaurant, hvor gulvet er sand. Allan lavede lige pludselig et spjaet, mens vi sad dér, da der kom en krabbe forbi. Desuden har vi set et mellemstort firben sole sig i palmerne - saa dyrene nyder det tydeligvis ogsaa.

Hej saa laenge!

Fredag 8 september 2006 Conzumel, Mexico

I morges stod vi op kl. 7.30 for at naa en badetur i havet inden der var afgang mod Playa del Carmen og faergen mod Cozumel.

Efter en time med bus og en halv time med topmoderne hurtigbaad, befinder vi os nu paa Cozumel, hvor vi har lejet os ind paa Cozumel Inn efter anbefaling fra Lonely Planet. Vi havde godt hoert rygter om, at her skulle vaere overfyldt med halv- og helfede amerikanere, men havde dog ikke troet, at det var saa slemt.....men det er det! Det er Mallorca i amerikansk udgave - der er ikke meget tilbage af det originale Mexico. Alt gaar paa at betjene de velhavende amerikanere - vel ogsaa derfor, at der er guld- og soelvsmede paa hvert et gadehjoerne........Derfor bliver opholdet her nok heller ikke saa langt, som vi egentlig havde regnet med.

Det positive er dog at vi bor billigt (280 pesos/170 kr.), har swimmingpool og forhaabentlig skal ud og svoemme med delfiner:-)

Sommerhilsner
Allan og Malene:-)

Søndag 10 september 2006 Conzumel, Mexico

I dag besluttede vi at leje en scooter for at kore oen rundt. Vi fik fat i en til 200 pesos (100 kr) og satte kursen mod syd ifort fraek hjelm i henholdsvis gul og solvagtige farver. Bare rolig vi har billeder :-)

Vi besogte ialt 3 strande, som var mere eller mindre overfyldt med fede amerikanere, dog var den tredje og sidste strand nogenlunde fritaget for disse strandede hvaler.

Desuden troede vi undervejs, at der var noget galt med scooteren - den lavede saere lyde (pruttelyde).

Vi kom hjem ca. kl. 1700, hvorefter den stod paa afslapning og fjernsynskigning.

Nu har vi lige bestilt billetter fra Cancun til Mexico City den 21. sep. 2006 og er nu paa vej ud at spise. Saa... beklager vi kommer hjem. :-)

måndag 11 september 2006 Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexico

Saa kom den store dag - Emma kom ud af mors mave!!!

TILLYKKE - TILLYKKE - TILLYKKE - TILLYKKE - TILLYKKE

Vi glaeder os paa jeres vegne, Joan og Anders. Vi har set billederne af jeres lille skoenne guldklump og hun ligner heldigvis ikke sin far:-)

-------------------------------------------------- --------------------

I dag har vi taget den stille og roligt. Tog hurtigfaergen fra Cozumel kl. 14 og landede i Play del Carmen kl. 14.30. Vi gik straks ud for at finde et hotel og som saa mange gange foer slog vi op i "Lonely Planet" og fandt to, som vi ville se yderligere an. Det endte dog med at blive det foerste, vi besoegte. Vi har faaet et hyggeligt lille vaerelse med bad og toilet og haengekoeje uden for. Desuden er der en skoennnnnn pool, som vi lige maate afproeve med det samme. Og sidst, men ikke mindst er hotellet ogsaa udstyret med et lille vaskeri, hvor vi satte medarbejderne paa arbejde med ni kg. toej (140 pesos/70 dkr.) - det var tiltraengt!

Ellers er der ikke saa meget mere at tilfoeje om dagen i dag.....vi har spist laekkert mad og is og slentret igennem byens gader. Skoent at vaere et sted, der slet ikke i samme grad er overplastret med fedladne amerikanere og desperate gadesaelgere.

Ha´ det godt til vi ses - endnu naesten 14 dages ferie tilbage.....jeg tror, vi starter dagen i morgen med en dukkert i det blaa - herligt:-)

Onsdag 13 september 2006 Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexico

Det blev ikke til nogen delfiner i denne omgang - til gengaeld bestilte vi en snorkel- og fisketur med afgang kl. 8 i morges og fire timer frem. Det blev ikke til den helt store fangst, men Allan fik da hevet en barracuda i land. Skulle hilse og sige, at han har en Blue Marlin til gode:-)

Derudover har vi bare trisset rundt og kigget butikker (prutte, prutte, prut) og spillet lidt kort paa en strandrestaurant. Til aften har vi faaet spareribs:-) paa en sportsbar. Lige om lidt trasker vi hen paa en hyggelig bevaertning, hvor man sidder i gynger rundt om baren - skaegt!

Over and out:-)

Fredag 15 september 2006 Isla Mujeres, Mexico

Onsdag ankom vi med hurtigfaerge til Isla Mujeres. I faergehavnen moedte vi en mand, som sagde, at han kendte til alletiders hotel / Hotel Chichis. Vi besluttede at foelge med ham, da han samtidig kunne oplyse, at det hotel, vi havde fundet i Lonely Planet, ville koste 60/70 USD/400 dkr. Vi var dog ikke umiddelbart begejstret, da vi efter et kvarters gang naede til hotellet. Hotellet laa godt nok ud til oens bedste strand og vaerelserne var fine, men det lignede stadigvaek lidt af en byggeplads. Derudover ville indehaveren af hotellet have 400pesos og ikke kun 300pesos pr. overnatning. Vi besluttede at gaa videre, men efter at have tjekket tre andre hoteller, besluttede vi alligevel at stikke halen mellem benene og tage en taxi tilbage til Hotel Chichis. Vi fik vaerelset til 350 pesos, fordi vi indvilligede i at betale for tre naetter paa een gang.

Torsdag besluttede vi os for endnu en gang at leje en scooter og fraese oen rundt. Turen bragte os til en skildpaddefarm, hvor man opfostrer skildpadder for derigennem at kunne opretholde den i forvejen truede bestand. Fra farmen kunne vi gaa langs stranden hen til et haj/indelukke, hvor vi havde hoert, at det var muligt at komme ud at svoemme med disse fantastiske vaesner.....og det skulle selvfoelgelig proeves. Det gik stille og roligt for sig / I kan jo selv tage et kig paa billederne!

Turen blev afrundet ved oens maya/ruiner, som ogsaa lige blev besigtiget. Derefter gik det hjemad til en dukkert i boelgen blaa. Om aftenen gik vi ind til centrum for at spise.....og naa, ja, saa fik vi da ogsaa lige bestilt billetter, saa vi kan komme ud og svoemme med delfiner, 129USD pr. person. Det skal foregaa lidt senere i dag kl. 15.30. Det skal nok blive skaegt.

Det var alt for nu. Ha det godt. Nu vil vi ud og nyde lidt mere af vores ferie og det dejlige solskin.

Mandag 18 september 2006 Isla Mujeres, Mexico

Saa oprandt den store dag i fredags, hvor vi havde betalt i dyre domme (139USD pr. person) for at komme ud og svoemme med delfiner og der skal ikke herske nogen tvivl om, at det var helt fantastisk. Vi fik baade kys, blev trukket igennem vandet og blev loeftet op i luften. Det var skaegt. Om aftenen festede byen - ja hele Mexico - grundet befrielses/uafhaengigshedsdagen.

Loerdag besluttede vi, at vi ville se, om dykning er noget for os, saa vi trissede hen i den lokale dykkershop og betalte for et proevedyk (70USD pr. person), som skal finde sted i morgen, mandag. Desuden ville vi ved samme lejlighed booke en svoemmetur med verdens stoerste haj, hvalhajen - den kan blive op til 18 meter lang, men er GANSKE UFARLIG!!!! Den lever af plankton m.m.:-) Vi fik dog at vide, at saesonen var forbi for denne gang. Slukoeret forlod vi butikken, men besluttede at proeve andetsteds - og der var bid. I gaar aftes, efter en dag med afslapning og shopping (det blev lige til en taske til mig:-)), fik vi bestilt en tur til i dag, soendag (125USD pr. person). Vi skulle moede nede ved havnen kl. 8 i morges. Og efter en nat med urolig soevn grundet en forbandet techno-fest i naerheden, moedte vi troligt op som aftalt. Efter laengere tids venten, blev vi dog informeret om, at turen var aflyst, fordi baaden, som vi skulle have vaeret med, i forvejen var overfyldt. Vi lavede herefter en ny aftale med selskabet og haaber saa paa at komme afsted paa tirsdag i stedet for. Da vores program for dagen altsaa blev aflyst, blev det til en dase-dag ved stranden - det er heller ikke at kimse af:-)

Vi ses snart:-)

Onsdag 20 september 2006 Isla Mujeres, Mexico

I gaar var det min foedselsdag og den blev fejret med vores foerste dyk. Vi moedte ind kl. 11.45 i dykkershoppen, hvor vi fik lidt undervisning i, hvordan det skulle foregaa. Derefter gik vi efter udstyr og saa ellers ned til stranden for at oeve os lidt, inden det skulle gaa loes i boelgen blaa. Puha, det var sgu lidt svaert - fik smagt paa en del saltvand! Men endelig kom vi afsted paa baaden og sejlede ud, hvor det skulle foregaa.....blev som saa ofte foer en smule soesyg, saa det var ikke saa sjovt at staa paa baadens daek og fumle med blybaeltet, der skulle holde os hver isaer nede i vandet. Langt om laenge kom vi ud i vandet, boelgerne var af paen stoerelse og vi skulle i gang med noget helt nyt. Vi fik fat i linen, vi skulle foelge de ca. 10 m ned til havets bund. Hele tiden skulle vi signalere til vores instruktoer om vi var ok. Allan havde lidt problemer med at trykudligne, men endelig lykkedes det os at naa bunden - og sikker et liv vi her blev vidne til. Vi hilste bl.a. paa en hummer, der sad og viftede med sine lange foelehorn. Det var i det hele taget en meget underlig, men samtidig fantastisk oplevelse - det var super-maerkeligt paa een gang at vaere vaegtloes og samtidig have fornemmelsen af at befinde sig i et kaempe-akvarium. Vi er begge enige om, at det ikke er sidste gang, vi proever at dykke, men samtidig er vi vist ogsaa tilfredse med, at vi ikke i denne omgang havde besluttet os for at tage et dykkercertifikat og dermed skulle have dykket flere dage i traek.

I dag skulle vi ogsaa en tur ud med en forbandet gyngende baad - denne gang for at hilse pa de enorme hvalhajer ud for Contoy Island, som meget usaedvanligt for denne tid paa aaret stadigvaek holder til en times sejlads fra Isla Mujeres. Vi sejlede ud omk. kl. 8 og ganske rigtigt ca. en times tid senere var der et kaempemaessigt vaesen at se i havets overflade. Vores kaptajn var meget ivrig efter at faa os til at springe ned og se naermere paa dette kaempemaessige dyr - det var altsaa MEGET stort, ja faktisk skraemmende stort - et godt gaet er nok 10-15 m.!!!! Naa, men overbord med os, paa med snorkelmasken og saa afsted. Men hvor vi tidligere har vaeret vant til det klareste vand med god sigtbarhed, blev vi her moedt af en mere grumset udgave og tilmed spaekket med vandmaend. Med andre ord var det svaert at faa oeje paa dyret, naar vi foerst laa nede i vandet og pjaskede rundt. Men vores kaptajn, flink som han var, hev os gang paa gang op i baaden for at vi kunne blive sejlet naermere paa dyret - det gjaldt jo om at faa oplevelsen foreviget paa film og Allan var da ogsaa saa "heldig" at han paa et tidspunkt sprang i vandet lige ved siden af baestet mens det passerede og fik taget nogle billeder. Sidste gang vi sprang i var den mest skraemmende.....hvalen kom svoemmede langs vores baad og vi hoppede i ved siden af den. Der var bare lige det, at kaempedyret pludselig besluttede at aendre retning og svoemme ind under os og under baaden.....synes den var lige lovlig taet paa og vi maatte mere eller mindre undvige for ikke at faa et dask af den. Derefter besluttede vi at blive paa baaden og filme dyret derfra.

Efter at have vinket farvel til hvalhajerne - vi saa 2-3 stykker - satte vi kursen hjemad forbi Contoy Island, hvor mange fugle holder til, deriblandt pelikaner og flamingoer. Desuden blev der sat madding paa fiskestaengerne og der var hurtigt bid - ialt blev det til tre barracudaer. Inden vi naaede hjem blev der ogsaa lige tid til en snorkle-tur. Det skulle vise sig at vaere det bedste snorklested paa vores tur. Der var liv og masser af store fisk i alle regnbuens farver. Helt fantastisk!!! Naa, men tilbage til Allans fangst - nu havde han jo fanget disse her barracudaer og saa skulle de da selvfoelgelig ogsaa smages paa. Vores kaptajn soergede for at fiskene blev tilberedt og de blev efterfoelgende indtaget af de to tosser paa tur. Resterne tog de omkringsiddende mexicanere sig af:-)

Resten af dagen har staaet i afslapningens tegn og det varer nok heller ikke saa laenge, inden Ole Lukoeje kommer forbi. Vi skal jo vaere friske til vores sidste dag paa oen i morgen

Fredag 22 september 2006 Mexico City, Mexico

I gaar var vores sidste hele dag paa Isla Mujeres og den blev brugt til at goere de sidste indkoeb og bade i det dejlige, fantastiske, suveraene, klare blaa vand.....

I dag stod vi op kl. 7.45 og gik ned til stranden for at tage den sidste dukkert....uhm:-) Kl. 10.30 tog vi baaden til Cancun og derfra til lufthavnen, hvorfra vores fly mod Mexico afgik kl. 13.40. Ca. kl. 16 landede vi i Mexico City og tog en taxi ind til centrum, hvor vi indkvarterede os paa det samme hotel, som vi boede paa i starten af vores rejse - Hotel Isabel.

Den sidste tid her i Mexico City skal bruges til at shoppe og saa skal vi ellers MEGET tidligt op loerdag morgen, hvor vi skal flyve fra Mexico City til Atlanta kl. 7.30 og da Atlanta jo som bekendt ligger i USA betyder det, at vi, grundet de store sikkerhedsforanstaltninger, gerne skal vaere i lufthavnen to timer foer - altsaa kl. 5.30!!!!!!

Det var alt for nu - vi ses snart:-)

Lørdag 23 september 2006 Mexico City, Mexico

Til de der maatte vaere interesseret..... Vi har fundet ud af, at vi forst lander i Koebenhavn sondag den 24. sep. kl. 09.00 og IKKE som foerst antaget loerdag den 23. sep. kl. 09.00

Søndag 24 september 2006 Mexico City, Mexico

Torsdag ankom vi til Mexico City, hvor de sidste par dage skulle spenderes. Da vi havde tjekket ind på Hotel Isabel, gik vi ud og kiggede en smule på byen, inden vi tog en taxi (110pesos) til en argentinsk restaurant, hvor vi indtog en skøn steak.

Fredag stod i indkøbets tegn, men først rundede vi Zocaloen for at se, om det nu, modsat for fire uger siden ved vores første besøg, var muligt at komme ind og se Diego Riveras malerier i præsidentbygningen. Denne gang var vi heldige og fik adgang.....nogle imponerende vægmalerier! Derefter tog vi til et shoppingcenter anbefalet af Lonely Planet. Allan fik sig dér et par nye bukser. Turen gik derefter til Zona Rosa, hvor indkøbene fortsatte. Derefter var det hjemad til hotellet.

Lørdag morgen, efter en nat med larmende technomusik i nærheden (forstår simpelthen ikke, at nogle mennesker kan være så begejstrede for denne musikgenre) stod vi op lidt i fire, da vi skulle være i lufthavnen kl. 5.30. Vi fik pakket sammen på hotelværelset, afleverede nøglen til receptionisten og tog en taxi til lufthavnen. Vi tjekkede ind - skulle flyve 7.30. Landede i Atlanta kl. 11.50, hvor vi skulle med et fly til Kbh. ca. kl. 18. Efter 8 timer og tyve minutters tid i luften, landede vi i dag søndag kl. 8.30 dansk tid i Københavns lufthavn.......Hjemme igen efter en fantastisk ferie:-)

Det var alt fra os i denne omgang.....

Nyeste kommentarer

26.03 | 05:19

Flot side. KH. Baur

23.01 | 22:41

Storm er godt nok sej og hvor fin Solveig er Og et flot landskab

20.01 | 17:03

det ser spændende ud Malene &Allan i må ha en fortsat god tur hilse Lars

19.01 | 18:10

Åh, hvor I da oplever noget, I må trænge til ferie når I kommer hjem. O...