stormveig

Texas, Arkansas, Tennessee, Mississippi og Louisiana

Destination: Houston

Lørdag d. 29/3 2014

Kl. 07.15 lettede vi fra Billund mod Paris. Videre fra Paris kl. 10.30. Det var en 'spændende' flyvetur med to trætte forældre og en pige, der kastede op og tissede igennem en enkelt gang. Storm opførte sig fuldstændig eksemplarisk. Han sov og hyggede sig med flyunderholdningen. Kl. var 15.15 lokal tid, da vi endelig landede i Houston.

Efter immigrationskontrol osv. tog vi en taxi ud til hotellet 'Super 8' på 16222 North Fwy i Houston. Der var længere dertil end vi regnede med. Det kostede tæt ved $35. Oppe på værelse 602 fik vi alle et hurtigt bad. Derefter gik vi alle i seng omk. kl. 19 lokal tid.

Billeje, shopping og flagermus

Søndag d. 30/3 2014 med solskin

Vi vågnede igen ca. 04.45, så nu venter vi på, at morgenmaden er klar kl. 06.00.

Ca. kl. 10 blev vi afhentet af en taxi, som kørte os til lufthavnen for at hente vores udlejningsbil hos Alamo - en fin lille hvid slæde, hvor klapvognen kan køres ind bagi:-) Derefter gik turen mod Houston Premium Outlet - we love shopping in the US:-) Det blev i første omgang til et par Nikey sko til fruen og lidt Disney-udstyr til børnene. Herefter kørte vi forbi en mini Walmart for at proviantere inden vi fortsatte mod Houston Downtown og Waugh Bat Bridge for at se 250.000 flagermus lette fra deres skjul under broen ved solnedgang. Det minder om Sort Sol i Sønderjylland og det lugter af dyr, når de flyver ud i skumringen. Børnene (og forældrene) var derefter grydeklare og vi kørte hjem og så dyner.

Downtown Aquarium, Seabrook Waterfront District og The Woodlands

Mandag d. 31/3 2014 med solskin

Dagen startede i Downtown Aquarium, hvor vi skulle se på store fisk og prøve nogle forlystelser - det var ikke den vilde succes. Derefter kørte vi hen og fik frokost. Med to sovende unger på bagsædet gik turen sydpå - vi ville se havet. Vi nåede Seabrook Waterfront District, hvor vi fik et glimt af vandet. Det er dog ikke dejligt azurblåt, men temmelig mudret. Vi rundede også lige Kemah Boardwalk, som oser af hyggelig stemning. Med en times kørsel tilbage nordpå, besluttede vi os for at køre, inden trunterne igen vågnede på bagsædet. Vi bestemte os for at spise i området The Woodlands ca 20 min. kørsel fra vores hotel. Derefter var det hjem og i bad og i seng. Allan tog dog lige en løbetur inden puttetid.

Nordpå til Dallas

Tirsdag d. 1/4 2014 med solskin

Dagen startede som de øvrige dage ca. kl. 05.30. Vi stod op, spiste morgenmad, pakkede og satte cruise control mod Dallas. Det var tydeligt, at vi kørte på landet. Der var grønt og ikke nær så meget trafik og god plads i det hele taget. Frokosten blev indtaget på Taco Bell, hvorefter børnene blev 'leget af' inden den sidste del af turen på ca. en times penge blev tilbagelagt. Fremme i Dallas tjekkede vi ind på vær. 254 på The Grand Hotel Dallas ($ 130 ialt for 3 overnatninger). Da vi havde pakket ud, besluttede vi os for at besøge Allen Premium Outlet ca. 25 minutters kørsel nord for Dallas. Her blev aftensmaden indtaget inden turen gik hjemad mod hotellet og dyner.

LEGO Discovery, West End Historic District og Fort Worth Stockyards National Historic District

Onsdag d. 2/4 2014 med varme og en smule regn

Dagen startede ud ca. kl. 07.30 med en omgang tøjvask. Derefter kørte vi nord mod LEGO Discovery, hvor vi ankom ca. kl. 12. Her fik Storm sin lyst styret med LEGO legeplads, LEGO selvstyrende politibiler, LEGO 4D biograf mv. Til gengæld kneb det lidt med underholdningen til lillepigen.

Ca. 14.30 sad vi igen i bilen og med to nu sovende børn på bagsædet, satte vi kursen mod Fort Worth Stockyards National Historic District med en lille fejlagtig afstikker til West End Historic District. Vi nåede Fort Wort ca. 15.30 og så stod den ellers på ægte sydstatsstemning, som vi indtil videre har savnet lidt I Houston og Dallas. Her var der kvæg på gaden, Texas-flag I flagstængerne, cowboystøvler og live countrymusik – som det skal være I det vilde vest. Vi slentrede op og ned af gaden og snusede rundt I souvenirsbutikker, hvor vi også fik anbefalet Billy Bob’s texas barbecue til aftensmad. Desværre var der privat arrangement, da vi nåede hen til restauranten. Vi fik dog anbefalet Cooper’s Old Time Pit Bar-B-Que i stedet for – og vi blev ikke skuffede. Vi kom ind I den ene ende af en stor bygning. Her blev vi mødt af en slags kæmpe varmeboks med Texas barbecue kød indeni. En mand stod og skar for af det kød, vi ønskede. Herefter blev kødet vejet og vi valgte tilbehør. Til sidst fik vi lov at betale for hele herligheden. Selve spisningen af maden foregik ved langborde, Mætte af dejlig mad, kørte vi de tre kvarter hjem til hotellet.

South Fork Ranch (TV: Dallas) og JFK

Torsdag d. 3/4 2014 med skyer og solskin

I dag startede vi med at køre ud til South Fork Ranch lidt uden for Dallas. Det er her TV-serien Dallas blev og stadig bliver optaget. Vi fik en guided tur rundt på ranchen og et kig indenfor i huset. Frokosten blev indtaget på en lille café på ranchen.

Derefter kørte vi ind til Dallas for at se stedet, hvor JFK blev myrdet tilbage i 1963. Der var sat to krydser midt på vejen, som markerede de to skud, som ramte præsidenten. Meget så ud som dengang. Der blev flittigt diskuteret konspirationsteorier rundt omkring mellem de besøgende og guiderne.

Bagefter var det is-tid, inden turen gik forbi Walmart og hjem til hotellet.

Køretur til Hot Springs

Fredag d. 4/4 2014 - køligere, men med flot solskinsvejr

Vi forlod hotellet i Dallas ca. kl. 10 fredag formiddag og kørte mod Hot Springs i Arkansas – Bill Clinton’s barndomsby. Turen fra Dallas til Hot Springs tager knap fem timer. Vi valgte at gøre stop her med to overnatninger, så vi ikke skulle sidde i en bil knap syv timer i streg, som er køretiden fra Dallas til Memphis. Turen gik rigtig fint. Vi gjorde holdt efter et par timer, hvor vi spiste frokost på en diner/grill. Ekspedienten fortalte os, at han i tilbage i 90’erne rejste rundt i Europa og oplevede Danmark slå Tyskland i ´92, mens han befandt sig i Tyskland. Tilbage i bilen var der hurtigt ro på bagsædet og vi var tæt på Hot Springs, før der igen var liv at spore bag i bilen. Vi tjekkede ind på Rodeway Inn Hot Springs vær. 208 til $160 plus skat for to overnatninger. Vi har ikke de store planer med vores ophold her bortset fra afslapning og forhåbentlig opleve lidt flot natur her i Arkansas – The Natural State.

Tour de Hot Springs

Lørdag d. 5/4 2014 – skide koldt

I dag stod i afslapningens tegn med ingen specifikke planer overhovedet. Vi kørte ned til byen og gik en tur. Byen er bl.a. kendt for sine varme kilder (deraf navnet) og sine Bath Houses (kursteder), som er placeret på en lang stribe i den historiske ende af byen. Her kan man få lov at bade i de varme kilder. For os andre, hvor det ikke lige ligger ligefor med to børn på slæb at besøge et af disse kursteder, er det dog alligevel muligt at få lov at mærke på de varme kilders dråber. Flere steder rundt i byen kan må således se dampen fra kilderne og få lov at mærke det varme vand.

Byens indbyggere er i det hele taget svært begejstret for det klorfrie vand fra kilderne. Det er således flere steder muligt at få lov at tappe såvel varmt som koldt vand til eget forbrug og vi så da også nogle tanke store vanddunke op. Så husker man lige på, hvordan vi har det i Danmark, hvor vi får frisk vand uden klorsmag direkte ud af vandhanerne derhjemme.

Vi kørte også en tur op til nogle udsigtsposter, som gav et view ud over hele byen. Derefter var det frokost- og lur-tid. Dagen endte i Hot Springs Mall – ikke noget fantastisk at berette om. Aftensmaden blev indtaget i Olive Garden med italiensk på menuen.

Memphis - here we come

Søndag d. 6/4 2014 med REGNVEJR

Kl. ca. 10 var det afgang fra Hot Springs med kurs mod Memphis. Og desværre var det gråvejr, da vi startede bilen og det blev kun værre med regnvejr jo tættere vi kom på Memphis. Vi nåede til Elvis' hood om eftermiddagen. Vi tjekkede ind på Vista Inn & Suites i downtown Memphis (vær. 205 til $78 pr. overnatning plus skat). Det skulle vise sig at være en klog beslutning rent beliggenheds-mæssigt. Vi bor få gader fra Beale St., Sun Studios og Peabody Hotel, så tingene vi gerne vil opleve er i gåafstand, hvilket vi har savnet de fleste steder, vi har besøgt på denne tur. Desværre regner det temmelig meget og det ser tilsyneladende ud til at fortsætte...

Aftensmaden blev indtaget på Blues City Café, hvor vi fik real barbeque ribs - kan klart anbefales. Der var desuden live-musik med - ja, gæt hvad - Elvis sange.

Graceland, Missisippi River, The Pyramid, Civil Rights Museum (Lorraine Motel) og Shelby Farms Park

Mandag d. 7/4 2014 - koldt, dog ingen regn

Dagen startede med morgenmad i værelses 202! Derefter gik turen mod Graceland - home of the King! Vi fik set Graceland med gravsted og bilmuseum. Med to børn, der ikke sådan lod sig imponere af fortidens storcharmør, nåede vi ikke at se de to private flyvemaskiner.

Tilbage i bilen faldt Solveig i søvn, så vi cruisede lidt rundt i Memphis. Vi var nede og se, hvor vi kan få en tur på Missisippi med en riverboat for enden af Beale Street. Derefter kørte vi hen forbi The Pyramid, som er under ombygning. Vi rundede også lige Lorraine Motel, hvor Martin Luther King blev skudt.

Da der igen var gang i den på bagsædet, besluttede vi os for at besøge Shelby Farms Park, som er et kæmpestort grønt område, som bl.a. rummer en dejlig stor legeplads. Børnene hyggede sig her en times tid, inden vi igen vendte hjemad. Vi besluttede os for at hente og spise Dominos pizza på værelset.

Sun Studio, Peabody Hotel, Beale St. og sporvogn (Riverfront loop)

Tirsdag d. 8/4 2014 - opklaring med solskin

Dagen startede på gå-ben til Sun Studio. Vi fik ingen rundvisning, men kiggede blot indenfor. Derefter fortsatte vi forbi Peabody Hotel, hvor vi gik indenfor og fik et glimt af ænderne, som hver dag kommer ned fra taget og bader i et springvand i lobbyen.

Turen fortsatte til Beale St., hvor vi endte med at snuppe en frokost på Flynn's. Bagefter var det tid til en tur med en af byens sporvogne. Vi hoppede på Riverfront loop-vognen på Beale St. Storm var vildt begejstret, så vi endte med at køre rundt to gange. Solveig sov fra hele oplevelsen. Derefter på gå-ben tilbage til hotellet med en is i hånden.

Sent eftermiddag tog vi en tur i Wolfchase Galleria shoppingcenter, hvor vi også spiste aftensmad.

New Orleans

Onsdag d. 9/4 2014 - solskin

Kl. c. 9.30 forlod vi hotellet i Memphis. Kursen blev sat mod New Orleans, hvor vi havde bestilt værelse på Days Inn New Orleans/LaPlace godt 40 km uden for New Orleans. Da vi nåede frem ca. 17.30, tilbød hotelejeren en bedre rate end hotels.com, så vi kunne spare $50. Det tog vi selvfølgelig imod. Vi blev indkvarteret på vær. 217. Derefter kørte vi ud og spiste kinesisk.

New Orleans: Bourbon Street og Natchez Riverboat

Torsdag d. 10/4 2014 - dejligt solskinsvejr

Dagen bød på en tur til New Orleans - en køretur på 1/2 time. Fruen kunne mærke det allerede, da vi kunne se SuperDomen (der hvor folk opholdt sig under orkanen Katrina for nogle år siden) - det her var en by for hende. Og det var det. En by med solskin og rigtig sydstatsstemning -  gammelt og nyt blandet sammen i en stemningsfyldt pærevælling.

Vi spadserede ned ad den pulserende Bourbon Street, som kan sammenlignes lidt med Jomfruanegade - bare MEGET bedre, mere autentisk og med en fornemmelse af historiens vingesus. Vi besluttede os for at tage med Natchez Riverboat rundt på Missisippi - 2 voksne §57, børn gratis. Vi sejlede rundt i et par timer med live jazz-band, ca. 7 miles frem og tilbage på floden.

På land igen ca. kl. 17 fandt vi vores bil og kørte mod vores hotel. Vi spiste aftensmad og handlede ind på vejen.

Vaskeri, Swamp Boat (Cajun Pride Swamp Tours) og Oak Alley Plantation

Fredag d. 11/4 2014 - damn hot outside

Dagen startede på noget så spændende som et nedslidt selvbetjent vaskeri. Mens vi ventede på, at tøjet blev færdigt, fik vi handlet frokost, som vi indtog under et træ på en nærliggende legeplads efter endt vasketjeneste.

Derefter besluttede vi os for en tur på en båd i det lokale sumpområde. Lad os bare sige, at ungerne ikke teede sig helt efter bogen på denne tur, men vi fik da set nogle alligatorer, slanger, skildpadder, vaskebjørne og fuglevildt mv. Turen sluttede med, at vi fik lov at holde en baby-alligator - Stormen var begejstret.

Efter endt sejlads kørte vi mod Oak Valley Plantation, som er en gammel sukkerplantage beliggende ved bredden af Missisippi. Plantagen står som en af de få plantager tilbage fra dengang fortsat som et majestætisk symbol på Sydens gyldne fortid. Her kan man få et indblik i datiden, hvor også slaveriet spillede en stor rolle. Her er helt fantastisk smukt og helt stille. Og lige pludselig, når man står der og betragter alt det smukke, kan man risikere pludselig at se toppen af en kæmpemæssig pram glide forbi ude på floden...

Aftensmaden bestod af hjembragt pizza.

New Orleans

Lørdag d. 12/4 2014 med dejlig solskin

I dag kom vi sent afsted mod New Orleans. Da vi nåede derind, var byen godt fyldt op med både biler og mennesker. Der afholdes i øjeblikket French Quarter Festival, så der er gang i den overalt. Nok lige lidt i overkanten med børnene på slæb - følte en snert af Roskilde Festival med øl, sprut og letpåklædte damer.

Vi kørte først forbi Garden District og så på gamle huse og Lafayette Cemetery.

Vi kiggede forbi Jackson Square (som vi også rundede i torsdags), hvor diverse kunstnere står og sælger deres hjemmegjorte kunst. Ellers slentrede vi bare lidt omkring blandt de mange mennesker inden vi tog hjem og igen spiste kinesisk på Ruby Garden.

Derefter hjem til motellet.

Shopping i Tanger Outlets i Gonzales

Søndag d. 13. april 2014 med solskin

Dagen stod i shoppingens tegn og herovre er det en verden fyldt med rabatkuponer af alle slags - we love it, bortset fra at det ikke altid er lige nemt at gennemskue. Vi kørte 40 minutter til Gonzales mod nord fra La Place, hvor vi bor, for at shoppe amok i Tanger Outlets. Det blev til lidt af hvert. Vi rundede 'spisestedet Jack In The Box' på vejen hjem.

Lake Charles

Mandag d. 14/4 2014 med solskin og regnvejr

Så nåede vi Lake Charles, som vi blot overnatter en enkelt nat. Vi har indlogeret os på vær. 108 på Howard Johnson Inn i Historic Lake Charles til en pris på knap $63. Vi kørte en kort tur til byens mall i silende regnvejr.

Vi kører mod Houston i morgen formiddag, hvor vi har booket et hotel til de sidste fire overnatninger.

Tilbage i Houston

Tirsdag d. 15/4 2014 med solskin

Vi forlod Lake Charles ca. kl. 10 og ankom til Houston ca. kl. 13. Vi kørte til Baymont Inn & Suites i det nordlige Houston tæt på lufthavnen, hvor vi skal bo de sidste 4 dage (vær. 4037 til ca. DKK 1692 ialt).

Sen eftermiddag kørte vi til Katy Mills shoppingcenter, hvor vi fik shoppet lidt...igen og børnene fik leget lidt. Indtog også aftensmaden her.

Sen shopping i Houston

Onsdag d. 16/4 2014 med solskin

Vi kom sent afsted fra hotellet - Storm var lidt sløj. Vi kørte til Houston Premium Outlet og shoppede.

Macy's, militært overskudslager og Galleria Houston (4. største shoppingcenter i US)

Torsdag d. 17/4 2014 med solskin

Der blev shoppet...

...Og der blev shoppet

Fredag d. 18/4 2014 med dejlig varm solskin

...i Houston Premium Outlet hele dagen.

Houston - we got a problem. We are leaving tomorrow!

Nu er kufferterne pakket. Vi ses derhjemme.

Moster 17.04.2014 09:25

Mon ikke får overlæs hjemad med al det shopping. Sørg nu for at få prismærket taget af og lad det se lidt krøllet ud, så de ikke beholder det i tolden.

Moster 14.04.2014 10:15

Det ser ud spm om I hygger Jer og nyder livet, dejligt. Nyd nu den sidste uge. Knus og kram fra os to

Malene 16.04.2014 05:44

Hej moster
Det kan du tro, vi gør. Vi er nu tilbage ved start, hvor vi skal suge det sidste ferie for denne gang. Vi ses om ikke så længe

Nyeste kommentarer

26.03 | 05:19

Flot side. KH. Baur

23.01 | 22:41

Storm er godt nok sej og hvor fin Solveig er Og et flot landskab

20.01 | 17:03

det ser spændende ud Malene &Allan i må ha en fortsat god tur hilse Lars

19.01 | 18:10

Åh, hvor I da oplever noget, I må trænge til ferie når I kommer hjem. O...